fredag den 8. december 2017

Crocca Brugskunst - de fineste sager

// Reklame //

Endelig en fredag aften hvor jeg absolut ingen planer har - udenover at pleje mig selv og bare hygge, slappe af og nyde stilheden. Kæresten er sendt til julefrokost med jobbet, og egentligt havde jeg også en invitation til julefrokost med det ene af mine jobs, men jeg må indrømme, at jeg forinden havde udset mig denne weekend til at slappe lidt ekstra af i, og det valg holdt jeg fast i. Dét har jeg brug for. Næste weekend kommer der nemlig til at være fuld fart på, og der kommer til at ske noget virkelig spændende, men det må i vente lidt med at høre mere om ;)

I eftermiddag har jeg gået og hygget med at redekorere stuen med nogle smukke nye sager, jeg har modtaget fra Crocca.dk. Fik i mon set min snap, da jeg modtog pakken? Jeg kan love for, at det er nogle lækre sager! Hvis ikke du allerede kender til webshoppen, så synes jeg absolut, du skal tage et smut forbi. Det er absolut et besøg værd! Trods jeg har indtryk af, at Crocca er en lille hyggelig og personlig forretning (med en sød og nærværende ejer), så har de simpelthen alt, hvad hjertet kan begære; et kæmpe udvalg af brugskunst i alle afskygninger - og lige i min stil!


Glasklokken fra Cozy Room har stået på min ønskeseddel de sidste mange måneder, og nu står den endelig herhjemme og pynter så super smukt. Jeg er vild med den! Man kan jo bruge den, som man vil og udskifte pynten indeni, præcis som man ønsker. Udover at den skal stå og pynte så fint i stuen, så tænker jeg faktisk, at jeg også vil kunne bruge den til eks. at display af skønhedsprodukter til mine insta-billeder mv. I've got a feeling, this is gonna be soo great!
Her ses den stylet med en smuk sort strudsefjer og den søde julebuk fra Klarborg. Egentligt havde jeg tænkt, at den skulle julepimpes med juletræer og "sne", men jeg måtte lige prøve med fjeren og blev helt solgt!


Apropros julepynt så er jeg fuldstændig forelsket i den søde rensdyrflok i filt fra Oohh Lübech Living, der kun koster 50 kr. på webshoppen. Det er simpelthen et kup, for de er da bare alt for kære, og jeg tænker egentligt, at de heller ikke absolut behøver at tages ned med julepynten. Jeg er vild med det minimalistiske design og den lille træfod, der passer så godt ind i det nordiske stil. Det søde sæt kommer med 3 rensdyr i hver deres størrelse, og jeg tænker helt sikkert, at det er mor, far og baby - så sødt.


I pakken var også denne fine flade stage med 4 holdere til lys. Jeg synes, den er helt perfekt som adventsstage, og jeg er vildt med det rå, lidt industrielle, look, der gør, at den sagtens kan bære, at man pynter den lidt ekstra med glimmer og i dette tilfælde skinnende julekugler. Men man kan jo gøre, som man lyster, og den vil også se brandgodt ud med eks. små søde kaktusser efter jul eller måske fine krystalsten.. Uha, jeg har allerde mange ideer.


Det søde Health Animal fra Sika Design smeltede med det samme mit hjerte, og jeg er så glad for at have det boende herhjemme. Hvor sødt er det ikke lige? Hvis du ikke allerede kender til det, så er Health Animal et form for lykkedyr i tung metal, hvis tradition stammer fra de oprindelige aboriginere. Dyret skal minde en om, at søge efter et godt helbred ved at have balance mellem sind og krop og blive styrket på denne måde. Det er så meget mit mantra, og hvis i har fulgt mig et stykke tid på enten IG eller her på bloggen, så ved i nok allerede, hvor meget jeg ofte har talt om netop, at sundhed for mig handler om balance og om både at have det godt i sindet såvel som i kroppen. For mig hænger dette uomtvisteligt sammen. Så som i nok har gættet, så betyder det søde lille dyr allerede meget for mig. Ikke bare er det dekorativt herhjemme - det har også en helt særlig værdi for, da det skal minde mig om noget vigtigt.
Det er faktisk en rigtig god gaveidé til den, man holder af, og de fås i 2 størrelser til hhv. 95 kr. og 135 kr., så det er endda også en lille lille gave med stor værdi.


Denne fine zink blomst er enkel men super sød og kan give dét ekstra til eksempelvis dekorationer. Lige pt. bruger jeg den i en af vores planter med et lys i for at skabe lidt ekstra hygge i et mørkere hjørne af lejligheden. Jeg synes, den er lidt finurlig - men samtidig bare så fin. Ikke at den er særligt julet - den minder mig lidt om en åkande. Men igen kommer det an på, hvordan man styler den. Det fine zinkmateriale, som den er lavet i (og som jeg jo bare generelt er stor fan af) står så flot i kontrast til det kridhvide lys - jeg er fan!


Endnu flere fine zink-sager. Disse fine urtepotteskjulere er bare lige mig. Måske nogle af jer husker særligt mine posts fra sommertiden, hvor jeg gladeligt viste mine blomster og urter på terrassen frem? De var slevfølgelig alle plantet i fine zinkskjulere. Faktisk blev jeg så glad for det rustikke look, som zinken giver, at jeg har rykket flere af potterne indendøre (man skal naturligvis lige teste, at de holder tæt for vand), og jeg er vild med det. I kombination med andre potter i eks. cement, keramik og glas, så får man det flotteste udtryk. Jeg er vild med at mixe og matche materialerne på den måde, og den fine lyse grå farve, som zinken har komplimenterer let den moderne minimalistiske, nordiske stil.
Disse potter er sat ned til kun 18 kr. for en potte med dimensioner på Ø15 * H13, så det er ret så billigt, synes jeg.


Der går jo helt zink i den - men altså.. Sidst men ikke mindst, modtog jeg også denne fine zinkboks med låg og hængsel. Den har et fint, diskret hjerte inprint og hvilket er, ligesom i tråd med de ovenstående, i fin kontrast til det rå og lidt rustikke look af selve designet bag. Boksen kan jo bruges til alskens formål og den fås i 3 forskellige størrelser samt i et sæt af alle 3. Jeg har stadig ikke besluttet mig 100% for, hvad jeg vil bruge boksen til endnu, da der er så mange muligheder. Lige nu står den med alle mine teæsker i (og ja, der er mange!), og det er altså bare lidt ekstra hyggeligt at åbne det fine metal hængsel og lukke lågen op, når man skal finde sin yndlingste frem, end bare at række op i køkkenskabet.

Så hvad synes i? Er det ikke bare nogle utroligt flotte sager? Jeg er i hvertfald svært begejstret, og det er absolut ikke sidste gang, jeg er forbi Crocca. Desuden; Hvis ikke du allerede følger dem på insta, under @croccabrugskunst, så tag da lige et kig forbi - der er god inspiration at hente!


Dette indlæg er sponsoreret på sådan vis, at jeg har modtaget produkterne og har valgt at udforme indlægget med mine egne ord og meninger. Der foreligger ingen økonomisk interesse fra min side i at skrive dette indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg