tirsdag den 16. maj 2017

Detox på den nemme måde

Midt i specialeskrivningen, eller rettere slutspurten af den, så kan jeg godt mærke, at jeg er ved at være ret udfordret på mit energiniveau. Jeg har svært ved at komme op om morgenen og kan godt føle mig træt dagen igennem. Derfor har jeg sat ekstra ind på den sunde livsstil, som skal give mig det overskud og den energi, jeg har brug for for at komme igennem den her stressede periode på bedste vis; både hvad angår i forhold til mit speciale og i forhold til mit helbrede og mit velbefindende.

Derfor har jeg også prøvet noget lidt anderledes. Jeg er nemlig begyndt på en mindre detox. Det er ikke en stor og besværlig kur. Det har jeg ikke overskud til at kaste mig ud i lige pt. Derfor har jeg valgt noget ganske simpelt, som jeg sagtens kan implementere i min hverdag uden det mindste besvær. Nu prøver jeg nemlig en 21-dages tedetox fra DM Skincare. Den skal både booste energiniveauet, mindske sukkertrangen, sænke appetitten, øge stofskiftet og så rense kroppen for affaldsstoffer. Teen indeholder en masse gode sager som bl.a. guarana (en smag du måske kender fra flere energidrikke - jeg elsker virkelig den smag!), grøn te, mate og sort te. Og så indeholder den en masse god vitamin C, der bidrager til at opretholde et sundt immunforsvar; ribs, der øger forbrændingen; slåen, der lindre væskeophobninger; manna, der hjælper fordøjelsen samt solsikke, der indeholder magnesium og hjælper kroppen til at restituere.


Teen kan afhjælpe oppustethed og væskeophobning og indeholder en masse gode ingredienser, der afgifter og hjælper kroppen til at blive renset for toksiner, hvilket også kan mindske cellulite. Og det er ganske simpelt: man bruger en tsk. te til en kop te og man kan snildt bruge de samme urter 2 gange. Jeg drikker selv pt. 2 kopper om dagen og jeg elsker bare smagen. Den er dejligt mild og sød, dufter himmelsk og så er jeg bare tefan. Det giver mig ro og velvære og jeg ser det som en ekstra hyggeting i hverdagen. Så jeg er godt igang og håber på det bedste!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg