torsdag den 16. marts 2017

Torsdags Treat: Tea Tree lækkerier

Så blev det torsdag og tid til en omgang Torsdags Treat, der i denne uge handler om nogle lækre tea tree oil produkter fra mærket Australian Bodycare, som er et mærke, jeg har kendt til i mange år efterhånden - lige siden mine tidlige teenageår, tror jeg faktisk. Men nu ser de bare endnu flottere ud - de har nemlig fået nyt design og jeg er vild med det!

Dengang var jeg særligt glad for deres produkter, fordi jeg havde problemhud som så mange andre teenagere har. Dog ville min daværende stedfar ikke lade mig bruge produkterne, fordi han ikke kunne lide duften af dem og fik hovedpine, sagde han. Dengang kunne jeg slet ikke følge ham og det kan jeg absolut stadig heller ikke.

Dem der kender duften af tea tree oil ved, at det er en lidt speciel og lidt kraftig duft, men i Australian Bodycares produkter, forsvinder duften næsten med det samme. Egentligt kan jeg ret godt lide duften. Den giver en dejlig friskheds- og renhedsfølelse, hvis i spørger i. Og så er deres produkter bare super dejlige og effektive. Prisklassen er bestemt for enhver - eks. koster spot sticken 79 kr. og dagcremen 129 kr. og så er de absolut virksomme.


Jeg har den seneste tid bruge førnævnte spot stick og dagcreme og dertil også deres rene olie samt en scalp cure. Og jeg er virkelig glad for alle fire produkter. Spot sticken bruger jeg, efter behov, på bl.a. urenheder og små skrammer. Den er nemlig antibakterien og virker derudover også kølende og kløstillende. Og så er den super nem at have med i tasken og bruge i løbet af dagen, uden at man før rødme lige efter, hvilket jeg ofte har oplevet med lignende produkter. Og så er sticken i en perfekt længde til, at jeg, i hvertfald, kan nå også at bruge den hvorsomhelst på ryggen. De af jer, der følger mig, husker måske, at jeg er under behandling, fordi jeg bl.a. fik nogle store blænder i ansigtet og på ryggen. Ellers kan du læse indlægget lige her. Om det er voksenakne, eller hvad det lige var, der skete, så hjælper det i hvertfald. Det er nok en kombination af medicinen og så den rette pleje. Og produkterne her hjælper i hvertfald til.

Dagcremen er jeg også ret glad for, da den er dejligt fugtgivende og slet ikke så tynd i det, men uden at fedte. Ufatteligt at det er muligt! Min vandallergi reagerer heller ikke på den, så den må have en god sammensætning af ingredienser og ikke indeholde for meget vand. Den gør i hvertfald jobbet godt og jeg bruger den faktisk både aften og morgen uden problemer. Den er ganske fin under make-up. Derudover bruger jeg den 100% rene olie til bl.a. at tilføje nogle af de produkter, jeg bruger til daglig. Bl.a. har jeg en rigtig lækker skintonic, som jeg lige har tilføjet nogle dråber til og det gør den bare endnu bedre! Nu virker det til, at den renser ekstra godt og efterlader huden ekstra frisk.

Sidst men ikke mindst så bruger jeg også deres scalp cure, der er en effektiv og plejende hovedbundskur, der virker mod irriteret hovedbund. Hvis man eks. har problemer med skæl, kløe og irritation, så er den super god, fordi tea tree olien er antiseptisk og derved virker på de bakterier, der forårsager disse problemer. Pga. min vandallergi kan min hovedbund, såvel som min hud på kroppen og i ansigtet, godt blive negativt påvirket af bade og her er kuren virkelig god til at hjælpe min hovedbund til at genfinde balancen og afhjælpe, hvis jeg har fået kløende plamager og lignende. Min kæreste er også ret begejstret for den. Han døjer meget med skæl og har receptpligtige præparater til at afhjælpe det, men han synes faktisk, at denne virker lige så godt. Så den får også hans varmeste anbefalinger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg