fredag den 4. marts 2016

Homemade Sodavand uden alt det kunstige

Vand er sundt og godt - men hvor kan det dog også bare være kedeligt i længden. I sidste måned var jeg så heldig, at jeg, i samarbejde med SodaStream, kunne udlodde den helt nye SodaStream POWER samt 3 af de nye FREE smagsvarianter - og jeg var så heldig, at jeg også selv modtog 3 af FREE-varianterne til test og anmeldelse her på bloggen.


SodaStream FREE er et sortiment med mange spændende smagsvarianter og så er de helt uden konserveringsmidler og kunstige søde-, smags-, og farvestoffer. Whats not to like? Især når man går op i sin sundhed og hvis man, som jeg, forsøger at undgå kunstige tilsætningsstoffer i maden - så er det et stort plus, at man nu kan få smagsvarianter til SodaStream, der fint passer ind i den sunde og aktive livsstil. Generelt indeholder SodStreams smagsvarianter 70% færre kalorier og langt mindre sukker end de traditionelle sodavand, men nu findes de altså også helt uden!

Jeg har nu smagt Pink Lemonade, Raspberry samt Berry Mix - og de er super skønne. Jeg elsker de blide smage, der hverken har syntetiske undertoner eller er alt for søde. De smager faktisk af frugt og det er lige præcis det, jeg ofte savner de sodavand. Faktisk må jeg nok indrømme, at det er sjældent, at jeg rent faktisk drikker sodavand. Man kan efterhånden få flere sodavand uden sukker, men jeg synes bare, de ofte smager alt for kunstigt. Så jeg blev positivt overrasket, da jeg smagte FREE-varianterne. Dem kunne jeg faktisk drikke hver dag! De er super lette, forfriskende og dejlige i smagen - uden hverken af være 'fesne' og halvsmagsløse eller kunstige. De er super lækre og limonade-agtige og så tilsat lidt blid brus - så er det en perfekt og lækker måde at slukke tørsten på.


Nu er jeg jo typen, der holder af at eksperimentere lidt og jeg forsøgte mig lidt ud i at blande en danskvand med Pink Lemonade og Raspberry og det smager skøn! Uhm.. Det er bare lige mig. Hver især er de også skønne, men det mix, det er bare toppen, hvis jeg selv skal sige det ;) Jeg glæder mig også til, at der igen kommer friske bær - så skal jeg helt sikkert prøve at blande dem i med en masse knust is. Jeg kan lige forestille mig at have sådan en lækker sag med på farten en varm sommerdag - Ahh.. Nu må vi se, om jeg kan vente på de friske danske bær skyder frem, eller om jeg må ned i Føtex efter nogle af de udenlandske. Lige nu sidder jeg i hvertfald og drømmer mig langt væk i en lækker omgang Pink Lemonade med friske skiver lime og citron, Raspberry med friske hindbær og brombær og Berry Mix med kirsebær, jordbær og appelsin. Der er jo uanede muligheder og det smager jo bare lidt ekstra skønt, når nu man selv har lavet det ikke sandt? ;)


Inden jeg slutter af for i dag, så er jeg simpelthen nød til også lige at tippe jer om noget, jeg så på SodaStreams hjemmeside; deres nyhed Energy Watermix, som kommer i en almindelig og i en sukkerfri variant. Disse to varianter indeholder både koffein og vitaminer - så det er ligesom en energidrik i kombination med en vitaminvand, lyder det til. Jeg er ellevild af begejstring! Jeg elsker jo energidrik og kan vidst heller ikke sige mig fri fra også at være ret afhængig af vitaminvand - det ved dem, der følger min instagramprofil ;) Så det lyder lige som nogle produkter for mig. Dem må jeg prøve kræfter med, når jeg en dag falder over dem i butikkerne. Er sikker på, at kæresten også vil teste med - han er i hvertfald storforbruger af energidrik ;) Så hvis vi kan lave vores egen, så er det både sjovere, nemmere og ikke mindst billigere. Man slipper for at opbevare og slæbe panteflasker, det er billigere i længden selv at lave og så er det jo bare sjovere, når man selv kan lave det frisk, når man lige har lyst!



1 kommentar:

  1. Hej! Jeg forsøgte at finde dine kontaktoplysninger på bloggen, men uden held. Vi i Rabble.dk er interesseret i samarbejde med din blog :) Vi har et ambassadør program for bloggere! Venligst send en mail til os på Rabble (caroline@rabble.com), hvis du synes, det lyder interessant!

    SvarSlet

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg