lørdag den 20. februar 2016

Duolac mælkesyrebakterier

Nu har jeg efterhånden taget mælkesyrebakterier i et stykke tid, som den skarpe følger måske har set på min instagram og derfor tænker jeg, at jeg vil give jer en lille indsigt i, hvilke mælkesyrebakterier jeg tager, hvorfor og hvad de gør godt for. Som i jo ved, betyder sundhed en stor del for mig og det er ikke kun i ft. min træning. Sundhed er lige så meget, hvad vi får i maven, som hvordan vi behandler vores muskler og hvordan vi har det i sindet. Det er en balancegang og derfor er det også rart, at noget af det kommer i kapsel-form og bare kan skulles ned med morgenmaden ;) Det må gerne være nemt engang imellem!

Duolac, som er det mærke af mælkesyrebakterier, jeg daglige tager, kan bl.a. købes på apoteket og markedsføres af det danske Orifarm, der er en lægemiddelvirksomhed, som yderligere også er leverandør af kosttilskud. Duolac mælkesyrebakterier kan supplere de mælkesyrebakterier, der allerede findes i vores mave- og tarmsystem fra naturens side af, men som de fleste af os langt fra får nok af. Duolac indeholder milliarder af friske mælkesyrebakterier, der bl.a. er stoffer, som indgår i omsætning af næringsstoffer. Når mælkesyrebakterier indtages som kosttilskud, så udsættes de for forskellige påvirkninger på vejen gennem systemet og derfor er det vigtigt, at de bliver optimalt beskyttet, inden de optages, så de kan udnyttes til fulde i tarmsystemet. Derfor er Doulac mælkesyrebakterierne dobbeltbeskyttede.


Duolacserien består af et sortiment med Duolac Daglig+ Vitalitet, Duolac Daglig+ Børn, Duolac Rejse+ 2i1, Duolac Normal+ Immunforsvar samt Duolac Derma+ Plus, hvoraf jeg pt. bruger Duolac Daglig+ Vitalitet, som du også kan få en gratis prøve på ved at bestille den her. Selv er jeg rigtig glad for Duolac og har ofte købt Rejse+ 2i1inden ferierejer, ligesom jeg nu dagligt tager Duolac Daglig+ Vitalitet, men jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve kræfter med Derma+ Plus, da jeg har hørt rigtig positivt omkring virkningen af disse for især uren hud. Ikke at jeg har voldsomme hudproblemer, men det hænder da og jeg kan læse mig frem til, når jeg googler rundt, at der faktisk er mange, som har rigtig god gavn af at bruge mælkesyrebakterier til at bedre hudens udseende. Og hvem vil ikke gerne det?



Duolac Daglig+ Vitalitet, som er den, jeg bruger, indeholder 7 milliarder mælkesyrebakterier fordelt på 6 forskellige mælkesyrebakteriestammer samt er tilsat c-vitamin, som biddrager til en normal funktion af immunforsvaret og medvirker samtidig til at mindske træthed og udmattelse. Det anbefales, at man tager 1-2 kapsler dagligt. Enten kan man indtage kapslen, som den er, eller åbne den og drysse pulveret over mad. Jeg tager dog bare kapslen, som jeg også tager mine vitaminer og fiskeoliekapsler og det synes jeg, er ganske lige til. Pillerne er bestemt ikke store, svære at sluge eller smager syntetisk - de er helt smagsneutrale, synes jeg.

Jeg synes, at jeg har haft positiv erfaring med brugen af Duolac uden at have nogle former for negative 'bivirkninger'. Jeg får i forvejen rigeligt med c-vitamin gennem min kost og mine multivitaminer, så jeg synes ikke, at jeg har kunne mærke det på trætheden/ energiniveauet, men jeg kan klart mærke det i ft. min fordøjelse. Maven trives bare generelt meget bedre og jeg føler mig langt fra så oppustet, som jeg tidligere har døjet lidt med især om aftenen.

Alle produkterne fra Duolac er helt fri for laktose, gluten og anmalsk gelatine (og indeholder heller ingen spor af animalsk oprindelse). Læs evt. mere om Duolac og de forskellige produkter i sortimentet på Duolac.dk




Følgende indlæg er sponsoreret på den måde, at jeg har fået tilsendt produktet, men testen, anmeldelsen og holdningerne heri er helt mine egne. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg