fredag den 18. maj 2018

Bikini beauties

Jeg har endelig haft lidt tid til at sidde og hygge lidt alene her til aften, og det er bl.a. gået med at ose lidt rundt på eBay. Hvorfor ved jeg ikke helt, men pludselig endte jeg med at se efter bikinier - trods jeg allerede har en del - og jeg har bare fundet de flotteste af slagsen, hvis jeg selv skal sige det. Selvom jeg absolut ikke mangler, så er jeg nok nødt til at klikke et par stykker af dem hjem. Men det går nu nok til de priser, jeg har fundet. Det er tilmed inkl. fragt. Og i skal de ikke snydes for mine fund!



Jeg har fundet denne fine blomstrede bikini til sølle 65 kr., og den er da bare fuldkommen efter ruffle trenden i år - Jeg er vild med det! Detaljen med de fine blomster er da for pænt, og så tænker jeg, at den hvide farve vil se så godt ud, når sommerens tan begynder at melde sig.


Denne er en lidt mere sporty bikini end de andre. Jeg kiggede også på den sidste år, og igen i år overvejer jeg at bestille den hjem. Jeg er vild med farverne og tænker, at man også kan bruge delene hver for sig, hvilket også ville se super godt ud - som bikini, til træning eller til hverdag på ferien eks. Den står også kun til ca. 65 kr.


Denne er min min fave bikini! Hvor smuk er den ikke lige. Jeg synes, at den er så flot i farven, sofistikeret i snittet og meget feminin. Den er bare super fin, og jeg tror næsten ikke, at jeg kan lade være med at klikke den hjem. Jeg bestiller den nok allerede i aften - jeg kan simpelthen ikke lade være til sølle 66 kr.!

Den her ruffle bikini til 48 kr. er bare for cute. Den måtte virkelig gerne lande i min sommergarderobe. Nøj, den er sød. og super stylish på samme tid. Jeg er vild med kombien af de fine blomster og de søde røde kanter.


Jeg er ret vild med denne fine blomstrede og stribede bikini til ca. 51 kr. Jeg tror, at det lidt bredere stribede stykke gør, at den sidder rigtig godt!


Denne neopren bikini har jeg selv, og jeg elsker den! Den lever virkelig op til billedet, og farverne er så skønne. Min kommer bestemt i brug igen i år og til sølle 46 kr., er jeg så imponeret.

søndag den 29. april 2018

Træningsprogram: Flad mave og tonede arme

Jeg får jævnligt beskeder fra jer om, at i ønsker at vide, hvordan jeg træner, hvilke øvelser mv. Derfor har jeg besluttet mig for, at jeg vil dele nogle af mine træningspas med jer herinde. Måske i husker den seneste omkring en af mine "legdays" - her gav jeg et af mine virksomme programmer med særligt fokus på ballerne. Idag vil jeg dele et mere program, hvor der er særligt fokus på mave samt arme.

Opvarmning: Foruden en rask cykel- eller gåtur i højt tempo hen til centeret, tager jeg gerne lige et kvarter på løbebåndet eller stairmasteren inden min træning. Her er det forskelligt, om det er rask gang, løb eller en blanding. Det vigtigste er, at jeg får varmet kroppen godt op.



Derefter så mit program således ud:
  • Jeg startede ud med en øvelse for biceps. Her tog jeg ganske almindelige stående bicepcurls med håndvægte. En arm af gangen og i et rask, rytmisk tempo. Jeg sørger for at stå godt stabilt og spænde op i coren, så jeg ikke "svejer frem og tilbage med vægten".
  • Herefter tager jeg en gang tricep extension med en arm af gangen bag hovedet. Her sørger jeg for at holde armen tæt på ansigtet og at holde spændingen hele vejen op og hele vejen ned. Men må ikke "give efter" på vej ned.
    • Disse to øvelser kører jeg som superset - det vil sige, at jeg skifter mellem dem og på den måde udnytter tiden. Man kan også vælge at kombinere på tværs af øvelserne, så man ikke kører eks. 2 armøvelser i samme superset. Sådan plejer jeg at gøre, men lige for tiden kan jeg godt lide det på denne måde - for at presse mig selv ekstra.
  • Efterfølgende tog jeg endnu et superset som i denne omgang bestod af to maveøvelser. Først lavede jeg en liggende omgang legraises. Her sørger jeg for at placere mine hænder mod måtten, under lænden, så mine hænder former en trekant. På den måde understøttes lænden til at holde sig i gulvet - og dette er særligt vigtigt, hvis man har problemer med sin lænd. Under hele øvelsen holdes et godt spænd i maven og benene løftes hele vejen op og hele vejen ned. Ikke noget med at lade dem falde. Her arbejder særligt de nedre mavemuskler.
  • Herefter laver jeg helt almindelige liggende mavebøjninger, hvor fokus særligt er på de øvre mavemuskler. Som du nok har gættet, så er dette ret hårdt oveni forrige øvelse, og derfor er der en ligge pause mellem hvert sæt af de to maveøvelser, for at man lige kan få pusten igen. Det her får det virkelig til at brænde, kan jeg godt love!
  • Så går jeg videre til endnu et superset, der i denne omgang er endnu en øvelse med tricep extensions - denne gang bare i stativ. Jeg står med front mod stativet og trækker vægten nedaf mod gulvet, samtidig med, at overarmene holdes i ro og ind mod kroppen. Her kan man godt udfordre sig selv og tage noget mere vægt på end ved den forrige tricepsøvelse.
  • I samme superset laver vi igen en bicepcurl. Denne gang også i stativet med front mod stativet og med overarmene i ro og ind mod kroppen. Positionen er samme som i sidste trivepsøvelse. Men her løftes vægten i stedet op mod overkroppen.
  • Herefter tager jeg en godt tung håndvægt (en skive eller dumbell kan også bruges) og så skal der laves stående oblique sidebend. Håndvægten holdes i den ene hånd, man spænder godt op i både mave og ryg og står ret. Så fører man håndvægte ned af den ene side og fortsætter herefter på samme vis med anden side. Her er det vigtigt, at man sørger for at holde spændet og ikke lader sig falde mere forover eller bagover. Som navnet måske antyder, så arbejder denne øvelse med siden af kroppen og de mavemuskler, vi har her.
  • Den sidste øvelse er en helt almindelig tur i ab crunch maskinen, hvor man indstiller maskinen med vægt og laver foroverbøj, hvor man trækker vægten med sig ned og op. Igen skal man huske at holde igen hele vejen ned og hele vejen op. Det er vigtigt for at passe på kroppen såvel som at få det optimale ud af øvelsen. I denne øvelse kan man også tage ekstra med vægt på og ofte, er går denne øvelse også ind og påvirker lårene. Så det er jo bare ekstra bonus.


I udgangspunktet tager jeg 3*15 gentagelser med ca. 1 min. pause mellem hvert sæt eller som led i et superset, hvor jeg skifter mellem 2 forskellige øvelser uden pause mellem - eller blot en ganske kort vandpause.

Udstrækning er naturligvis et must efterfølgende, og her sørger jeg for at få ekstra med væske indenbors undervejs samt at få strukket godt og grundigt ud i alle anvendte muskler, samt at få pulsen ned igen.

onsdag den 18. april 2018

Tips til at vende de dårlige dage

Når man bare ikke har de aller bedste dage for tiden, så hjælper det lidt at forkæle sig selv. Det er nu ikke fordi, at der er sket noget. Jeg går bare og er småpresset på jobbet, mangler energi, har ondt i benet og drømmer om at foretage mig en masse spændende ting, der bare ikke lige synes at kunne lade sig gøre pt. - og nårh ja, så spekulerer og spekulerer vi i huskøb!


Så det er ikke  noget voldsomt, som i nok kan høre, og jeg tænker egentligt, at det nok snart skal vende igen. Men jeg gør da også mit for det, og jeg tænker, at andre måske står i samme båd og kunne bruge nogle af mine fif. Udover at hygge lidt ekstra om mig selv, så er jeg begyndt på at...


- Lave lister med arbejdsopgaver på jobbet og prioritere dem efter, hvad der haster samt at omstrukturere i min kalender, så der også er bare lidt luft indimellem til at "ånde".

- Holde min træning ved lige og sørge for at udføre dem, selvom jeg er træt og egentligt ikke rigtig gider. Det giver mig bare ekstra energi. Og derudover sørger jeg for at gå i seng i ordentlig tid og få den søvn, jeg behøver.

- Mærker efter i forhold til smerterne og sørger for at få slappet af, når der er behov for det - Eks. træner jeg mindre ben for tiden og bruger gerne mine aftener på at ligge og slappe af med computeren.

- Lave mig en plan for alle de ting, små som store, jeg gerne vil i den kommende tid og så sætte tid af til det. Jeg har bl.a. idag printet en kalender ud for de næste 3 måneder og er begyndt at sætte mine planer ind i kalenderen, så jeg er sikker på, at det bliver til noget.


Jeg håber, at mine små fif kan være til gavn for dig - og ellers så husk på, at det er helt normalt at have det lidt træls indimellem, og derfor behøver man jo ikke at gøre det helt vilde for at få det bedre. Som regel går det over af sig selv. Men indimellem kan det også være nødvendigt, og rart, at tage sagerne i egen hånd og få vendt situationen til det bedre.

mandag den 16. april 2018

Wish list: Home decor

Lige for tiden drømmer jeg om at eje...

En smuk Monstea Variegata - Jeg har allerede et par Monstera Deliciosaer, men den her er bare så speciel.


Denne smukke vase fra Kvickly.. Jeg tror, den koster sølle 100 kr. eller deromkring, og jeg overvejer sådan, om jeg skal svinge forbi og købe en med hjem imorgen.. Jeg ved bare ikke, hvor den skulle stå. Farven er grønlig med flere smukke nuancer, som den changerer i.


En af de smukke vandmænd i glas (obs: det er selvfølgelig ikke en ægte vandmand) med glimmer og gerne i hvid. De er bare så søde og fine!


Et lækkert varmt tæppe i oversize strik. Hvor dejligt ville det ikke lige være at kravle under sådant et stort, tungt tæppe?


Den søde og hyggelige stol i velour fra Søstrene Grene. Det eneste der afholder mig fra at købe den er, at jeg ikke helt kan se mig ud af, hvor den skulle stå, samt at jeg ikke tror, at kæresten vil gå med til at have en lyserød stol stående i stuen - men den skulle selvfølgelig være i lyserød!




lørdag den 14. april 2018

5 ting jeg er blevet klogere på efter et fuldtidsjob...

  1. Det duer ikke bare at blive længe oppe, fordi der lige er en god film i fjerneren.. Man (eller jeg i hvertfald) er faktisk nødt til at få sin søvn for at kunne være frisk nok til en fuld arbejdsuge.
  2. Man skal kunne planlægge - alt lige fra madpakker til daglige gøremål som madlavning, tøjvask og træning for at kunne få det hele til at gå op i en højere enhed.
  3. Det går ikke længere bare lige at tage en dag i hyggetøj og med uglet hår. I hvertfald ikke med mit job. Her er man nødt til at stå op i god tid, have pænt tøj på og gøre lidt ud af sig selv. Ikke at jeg ikke også nyder det, meeen... det var nu hyggeligt nok engang imellem at kunne sløse den lidt mere i studietiden.
  4. Man er nødt til at præstere, når man er på job og kan ikke "bare gøre det senere". Det er ikke altid, at hovedet vil være 100% med, men igen kan man ikke bare udskyde opgaverne til næste dag - som man ofte kunne i studietiden.
  5. Dårlige dage findes ikke - eller de må i hvertfald ikke fylde. Man skal kunne være professionel, og man kan ikke bare tage en dag, hvor man lukker døren og gemmer sig under dynen. Selvom det en sjælden gang imellem kunne være dejligt nok.

onsdag den 11. april 2018

Tips til sunde og flotte tænder

/ Reklame /

Hjemme hos os har vi nul huller - og har heller aldrig haft det. Vi gør meget i at passe bedst muligt på vores bisser, da vi ser det som en god investering i fremtiden og desuden ønsker at have rene og pæne tænder hver dag. Derfor sørger vi for at vælge den rette tandbørste og skifter gerne mellem børsterne. Jeg har f. eks. en elektrisk og en almindelig tandbørste, jeg bruger efter humør/ behov samt en lille solotandbørste, der hjælper mig til at komme ind alle steder få få rengjort selv de værste steder som eks. omkring visdomstænderne. Derudover er det ikke fordi, vi er fanatiske med ekstra-grej som eks. mundskyld og tandtråd. Men vi har det altid stående indenfor rækkevidde, så vi kan bruge det efter behov, og så har vi også tandstikker ved middagsbordet - hvilket gør, at vi bedre husker at få dem brugt.

Derduover er tandpastaen bestemt også noget, der bør vælges med omhu - det er jo den, der indeholder de virksomme stoffer til at holde din mundhygiejne i top. Her bruger jeg A. Vogels Echinacea tandpasta, der ydermere hjælper til at styrke tandkødet og holde det sundt samt at give hvide tænder. Jeg har desværre lidt af isninger i tænderne og blottede tandhalse (som det hedder - altså hvor tandkødet er trukket "for langt væk" fra tænderne), og her har jeg haft god gavn af Echinacea. Tandpastaen indeholder hverken parabener, flour eller skummemidler men derimod 100% friskplanteekstrakt fra bl.a. lakridsrod (og både smager og dufter heraf - Mmm!), pebermynte, tormentil, blåbær, rød solhat, rosemarin, akacie og eucalyptus. Den fås flere steder på nettet og ellers har jeg set dem i flere helsekostforretninger og måske også i Matas, mener jeg.





Indlægget er sponsoreret således, at de fremviste produkter er modtaget til testning. Her er ingen betaling givet for indlægget. Indlæggets udformning er helt min egen, og jeg står derfor fuldkommen inde for alt det, jeg har skrevet. Det er mine egne meninger og erfaringer, og jeg har ingen økonomisk interesse i indlæggets udformning.

søndag den 8. april 2018

Legday program

Flere af jer har spurgt ind til mine træninger, og hvilke øvelser jeg laver. Det er nu ikke fordi, at jeg træner efter et fast nedskrevet program. Derimod har jeg nogle øvelser, jeg skifter mellem og mixer og matcher, som det lige passer mig og min krops tilstand - jeg har desværre nogle skavanker, der indimellem skal tages mere hensyn til end andre gange. Men jeg kommer gerne med et eksempel fra min seneste bentræning, og så håber jeg, at det kan være til inspiration.

Opvarmning: Foruden en rask cykeltur i højt tempo hen til centeret, så tager jeg gerne lige et kvarter på løbebåndet eller stairmasteren forinden min bentræning. Her er det forskelligt, om det er rask gang, løb eller en blanding. Det vigtigste er, at jeg får god gang i kroppen.


Derefter så mit program således ud:

  • Jeg starter ud med en øvelse for lænden. Her har jeg en skade, så jeg starter med en lidt lavere vægt, end jeg umiddelbart kan. Jeg bruger gerne en maskine hertil og laver almindelige siddende rygbøjninger bagud (lower back extensions).
  • Herefter tager jeg en hård omgang til baglårene, hvor jeg gerne bruger en maskine (seated leg curl). Her kommer jeg rigeligt med vægt på.
  • Så tager jeg almindeligt benpres med godt med vægt på. Her er det vigtigt, at man ikke overstrækker i sine knæ og desuden sørger som at komme godt ned i øvelsen, således at man får aktiveret lår såvel som baller. Her bruger jeg gerne en almindelig siddende leg press maskine eller den liggende variant, hvor man sidder i en nærmest liggende position og presser vægten opad.
  • Efterfølgende bruger jeg gerne samme maskine til at få trænet læg. Øvelsen udføres på lignende vis som forrige øvelse - dog med mindre vægt. I stedet sørger man blot her for at have benene mere strakt - dog igen uden at overstrække i knæene.
  • Herefter tager jeg gerne fat i en klassisk dødløft, hvor jeg dog holder lidt igen med vægten og sørger for at særligt fokus på en god teknik - dette er meget vigtigt, da øvelsen kan være særligt hård ved bl.a. lænden.
  • Næste øvelse er til inderlårene. Det er ret nyt at jeg har inkluderet en øvelse isoleret til inderlårene i mine bentræninger, men jeg synes, det er en god variation for tiden. Her bruger jeg gerne en maskine, og tager gerne rigeligt med vægt på (inner thigh adductor).
  • Endelig laver jeg en af mine all time favoritter: glute bridges. Her findes der mange variationer. Pt. er jeg glad for at stable to stepbænke, smide en måtte i dobbeltlag henover og hvile øvre ryg mod kanten af øverste stepbænk, mens jeg sidder på gulvet. Hertil bruger jeg en vægtstang med godt med vægt på og en pude på hoften til at løfte. Jeg smider gerne et par 10 sekunders hold ind imellem mine løft og holder vægten oppe. Det er noget, der batter!
  • Til sidst tager jeg en omgang på outer thigh maskinen, hvor jeg med god vægt vægt presser knæene fra hinanden i siddende stilling. Her er teknikken igen særligt vigtig for mig, da dette er en øvelse, jeg tydeligt kan mærke i min hofte, hvis ikke jeg har 100% kontrol - så hellere gå ned i vægt, hvis det er det, der skal til.

I udgangspunktet tager jeg 3*15 gentagelser med ca. 1 min. pause mellem hvert sæt eller som led i et super set, hvor jeg skifter mellem 2 forskellige øvelser uden pause mellem - eller blot en ganske kort vandpause.

Udstrækning er naturligvis et must efterfølgende, og her sørger jeg for at få ekstra med væske indenbors undervejs samt at få strukket godt og grundigt ud i alle anvendte muskler, samt at få pulsen ned igen. Jeg kan godt på et senere tidspunkt lave et indlæg omkring udstrækningsøvelser, hvis der skulle være interesse for det.